• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
پیکره 
پژوهش هنرهای تجسمی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 6 (1396)
شماره 11-12
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
کلاه کج, منصور. (1396). تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون. پیکره پژوهش هنرهای تجسمی, 6(11-12), 35-45. doi: 10.22055/pyk.2018.14065
منصور کلاه کج. "تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون". پیکره پژوهش هنرهای تجسمی, 6, 11-12, 1396, 35-45. doi: 10.22055/pyk.2018.14065
کلاه کج, منصور. (1396). 'تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون', پیکره پژوهش هنرهای تجسمی, 6(11-12), pp. 35-45. doi: 10.22055/pyk.2018.14065
کلاه کج, منصور. تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون. پیکره پژوهش هنرهای تجسمی, 1396; 6(11-12): 35-45. doi: 10.22055/pyk.2018.14065

تحـولات گرافیـک بستـه بنـدی محصـولات برنـدهای، برند بزرگ فریتولی، از سال 1960 میلادی تا کنون

مقاله 3، دوره 6، 11-12، پاییز و زمستان 1396، صفحه 35-45  XML اصل مقاله (989 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22055/pyk.2018.14065
نویسنده
منصور کلاه کج
استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز
تاریخ دریافت: 10 مهر 1396،  تاریخ بازنگری: 26 دی 1397،  تاریخ پذیرش: 20 بهمن 1396 
چکیده
تغییر و تحول گرافیکی برندها، معمولاً تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییر مأموریت و به‌دست‌آوردن سهم ‌بیشتری از بازار یا حفظ آن و نیز عوامل اجتماعی، سیاسی یا پیشرفت‌های فناورانه است. برخی از برند‌ها و شرکت‌های بزرگ با سابقه چند ده ساله، با گذشت زمان  مجموعه عناصر بصری، نمادها و نشانه‌های قدیمی خود را کنار گذاشته یا بازنگری کرده و آن‌ها را  با قالبی‌ جدید در معرض دید مشتریان خود قرار می‌دهند. تغییر چهره بصری برندها‌ در طول زمان، ضمن اینکه نشان دهنده سلیقه بصری هر دوره است، بیانگر تحولات گرافیکی نیز هست. یکی از برندهایی که گرافیک بسته‌های محصول آن در طول زمان تغییر کرده، برند فریتولی است. این برند که در عرصه تولید تنقلات فعالیت‌ می‌کند با هشت برند مختلف به نام‌های دیگر یکی ‌از نا‌م‌آوران این عرصه است. اینکه بسته‌بندی‌های این برند از ابتدا تا کنون چه تحولی را از سرگذارنده، مسئله‌‌ای است که در این پژوهش به آن پرداخته می‌شود. هدف این پژوهش توصیـف و تحلیـل تحـولات گرافیـک خصوصاً حوزه بسته‌بندی و شناخت عوامل مؤثر بر این تحولات است. چیستی تحـولات انجـام گرفته ‌در بستـه‌های برنـد گفته شده، سؤالی است که در این پژوهش به آن‌ پاسخ داده می‌شود. رویکرد این پژوهش کیفی است که به شیوه توصیفی و تحلیلی ارائه می‌شود، منابع این پژوهش اسناد کتابخانه‌ای و پایگاهای اطلاعاتی است. یافته‌های این مقاله نشـان‌ می‌دهـد که علی‌رغـم مقاومت برخی از برندهای معتبر در مقابل تغییر در بسته‌بندی که دلایل آن درمقاله آمده، برندهای بررسی شده، طراحی بسته‌های خود را تغییرداده یا بازنگری کرده، اما در این فرآیند همچنان کانال ارتباطی خود با مشتری را که همان حفظ هویت بصری محصول است با عناصر حداقلی نیز حفظ کرده‌اند.
کلیدواژه‌ها
فریتولی برند بسته بندی گرافیک هویت بصری
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 38
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 16
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License


This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

free web page counter html code

سامانه مشابهت یاب متون سمیم نور
 
Journal Management System. Designed by sinaweb.