- آدامووا، آ.ت. (1386). نگارههای ایرانی گنجینه ارمیتاژ(ترجمه زهره فیضی). تهران: فرهنگستان هنر.
- آژند، یعقوب. (1392). نگارگری ایران(جلد ۲).تهران: سمت.
- افشارمهاجر، کامران. (1391). هنرمند ایرانی و مدرنیسم. تهران: دانشگاه هنر.
- اثنیعشری، نفیسه و آشوری، محمدتقی. (1396). بهرهگیری فتحعلی شاه از زبان تصویر در قدرت نمایی. نامه هنرهای تجسمی، ۱۰(۲۰)، 58-47.
- اکبری، علی، بذرافکن، کاوه، تهرانی، فرهاد و سلطانزاده، حسین. (1396). بازشناسی نگرش به زمینه دربناهای ساخته شده میدان مشق تهران دردوره پهلوی اول. فصلنامه مطالعات شهر ایرانی اسلامی، ۸(۳۰)، 14-5.
- اجتهادی، مصطفی. (1371). ساختار قدرت در عهد قاجاریه از آغاز تا انقلاب مشروطه. نشردانش، (۱۷)، 74-9.
- دهقاننژاد، مرتضی و ورقی نژاد، ایرج. (1391). مسأله جانشینی، بیاعتمادی سیاسی و بازتابهای آن در نهاد وزارت در دوره قاجار. پژوهشهای تاریخی، ۴(۴)، 35-56.
- پنجهباشی، الهه. (1400). مطالعه تطبیقی تصاویرپیکرنگاری نظامی دوره فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه قاجار. مطالعات تاریخ انتظامی، ۸(۲۹)، 144-113.
- پاکباز، رویین. (1379). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز. تهران: نارستان.
- پورمند، حسنعلی و داوری، روشنک. (1390). تصویرشاهانه و بازنمایی قدرت در قاجاریه( مطالعه تطبیقی هنر دوره فتحعلی شاه و ناصرالدین شاه قاجار در گفتمان قدرت). ۲(۴)، 93-105.
- جلالی جعفری، بهنام. (1382). نقاشی قاجاریه نقد زیباییشناسی. تهران: کاوش قلم.
- خلیلی، ناصر. (1382). گرایش به غرب در هنر عثمانی، قاجار، هند. تهران: کارنگ.
- راوندی، مرتضی. (2536). تاریخ اجتماعی ایران(جلد ۵). تهران: نگاه.
- رازیپور، فاطمه. (1394). مدالها و نشانهای تاریخی. نشریه آستان هنر.(۱۳)، 79-72.
- ربانیزاده، سید محمدرحیم و لطفی، لطفاله. (1394). ساختار قدرت در ایران عصر ناصری. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، ۶ (۴)، 77-57.
- رضایی، عبدالعظیم. (1381). تاریخ دههزارساله ایران از سلسله افشاریه تا انقراض قاجاریه. (جلد۴). تهران: اقبال.
- رنگچیان، علی.(1393). سکوت، سکون وحرکت در میدان مشق. مجله هنرهای کاربردی، ۳(۴)، 59-71.
- فوکو، میشل. (1384). دانش و قدرت(ترجمه محمد ضیمران). تهران: هرمس.
- فلور، ویلم، چلکووسکی، پیتر و اختیار، مریم. (1381). نقاشی و نقاشان دوره قاجاریه(ترجمه یعقوب آژند). تهران: ایل شاهسون بغدادی.
- فنی، زهره و شیرزادی، فرزانه. (1397). تحلیل عوامل موثربر بازآفرینی فضاهای تاریخی شهر( مطالعه موردی: میدان مشق تهران). فصلنامه علمی پژوهشی برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، 13(۱)، 197-179.
- قاضیها، فاطمه. (1394). ناصرالدینشاه قاجار و نقاشی. تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.
- کریمزادهتبریزی، محمدعلی. (1367). احوال وآثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی(جلد 1). لندن: مستوفی.
- کیانی، مصطفی. (1393). معماری دوره پهلوی اول. تهران: مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران.
- کشمیرشکن، حمید. (1393).کنکاشی در هنر معاصر ایران. تهران: نظر.
- کرزن، جورج ناتانیل. (1347). ایران و قضیة ایران(ترجمه علی جواهرکلام). تهران: ابنسینا.
- مصلینژاد، عباس. (1388). فرهنگ سیاسی ایران. تهران: فرهنگ صبا.
- معتمدی، محسن. (1381). جغرافیای تاریخی تهران. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
- نظری، علیاشرف. (1386). نگرش مدرن به مفهوم قدرت سیاسی. پژوهشنامه علوم سیاسی، ۲ (۴)، 123-140.
- نوربخش، مسعود. (1381). تهران به روایت تاریخ. (جلد۱). تهران: نشر علم.
- یورگنس، ماریان و فیلیپس، لوئیز .(1392). نظریه و روش در تحلیل گفتمان(ترجمه هادی جلیلی). تهران: نی.
- Diba, L & Ekhtiar, M. (1999). Royal Persian Paintings: The Qajar Epoch 1785-1925 Hardcover, Broklyn Museum of Art, Newyork.
- Raby, J.(1999). Qajar Portraits: Figure Paintings from Nineteenth Century Persia (Azimuth Editions in Association With Iran Heritage Foundation).Azimuth Editions,Iran Heritage Foundation.
- Shahrivar, MR. (2004). Report of Mashgh. Post Museum, not published.