- احمدی ملکی، رحمان. (1387). فرمها و نقشهای نمادین در مساجد ایران. مجموعه مقالات همایش معماری مسجد، گذشته، حال، آینده، جلد 1. تهران: دانشگاه هنر.
- ارژمند، محمود و خانی، سمیه. (1391). نقش خلوت در معماری خانۀ ایرانی. مطالعات شهر ایرانی- اسلامی، 2(7)، 27-38.
- اسفراینی، عبدالرحمن بن محمد. (1358). کاشفالاسرار (به اهتمام هرمان لندلت). تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی شعبۀ تهران با همکاری دانشگاه تهران.
- اﻓﻼﮐﯽ، احمد. (1375). ﻣﻨﺎﻗﺐاﻟﻌﺎرﻓﯿﻦ (ﺑﻪ ﺗﺼﺤﯿﺢ حسین یازیجی). تهران: دنیای کتاب.
- برهانیفر، سحر، مظهری، محمدابراهیم، تقوایی، ویدا، وثیق، بهزاد و اشرفزاده، رضا. (1400). بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر اجتماعپذیری مجتمعهای مسکونی با رویکرد حفظ خلوت (نمونۀ مورد مطالعه: مجتمع مسکونی ششصد دستگاه مشهد). فصلنامۀ مطالعات شهری، 10(38)، ۹۱-۱۰۶. http://dx.doi.org/10.34785/J011.2021.982
- پیشوایی، حمیدرضا و قیومی بیدهندی، مهرداد. (1392). خاک و خرد تأملی در شأن معماری در مثنوی معنوی. دو فصلنامۀ معماری ایرانی، ۲(3)، ۱۷-۳۵. http://dx.doi.org/10.52547/jria.9.1.1
- جعفری، محمدتقی. (۱۳۸۶). فکرواره مثنوی. تهران: موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
- خامنهزاده، حنانه. (1396). مفهوم خلوت و چگونگی تحقق آن در زیست- جهان خانۀ ایرانی مطالعۀ تطبیقی آن در خانۀ ایرانی ماقبل مدرن و خانۀ مدرن ایرانی. باغ نظر، 14(49)، ۳۳-۴۴.
- خواجهگیر، علیرضا، احمدپور مبارکه، مریم. (۱۳۹۳). موانع و آثار سیر انفسی انسان در بینش عرفانی مولوی. ادبیات عرفانی، ۵(۱۰)، ۱۸۱-۲۰۸.
- دباغ، سروش. (1386). سکوت و معنا. تهران: صراط.
- ﺯﻣﺎﻧﻲ، ﻛﺮﻳﻢ. (1383). ﻣﻴﻨﺎﮔﺮ ﻋﺸﻖ. تهران: نشر نی.
- سپهسالار، فریدون بن احمد. (1387)، رسالۀ سپهسالار در مناقب حضرت خداوندگار (مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمد افشینوفایی). تهران: سخن.
- سمنانی، علاالدوله. (1362). العروة لاهلالخلوه و الجلوه. تهران: چاپ نجیب مایل هروی.
- سهروردی، شهابالدین. (1374). عوارفالمعارف (ترجمۀ ابومنصور بن عبدالمؤمن اصفهانی). تهران: علمی و فرهنگی.
- شهیدی، سید جعفر. (1380). شرح مثنوی. تهران: انتشارات علمی- فرهنگی.
- عارفزاده، الیاس. (1389). سکوت اخلاقی و عرفانی در مثنوی. پژوهشنامۀ اخلاق، 3(10)، 137-160.
- فتحالهی، علی و صحرایی، قاسم. (1392). ابعاد اجتماعی مهارتهای زندگی از دیدگاه مولوی. پژوهشنامۀ ادبیات تعلیمی (پژوهشنامۀ زبان و ادبیات فارسی)، 5(17)، 191-218.
- فروزانفر، بدیع الزمان. (۱۳۸۰). سخن و سخنوران. تهران: نشرخوارزمی.
- کاکایی، قاسم. (1382). وحدت وجود به روایت ابن عربی و مایستر اکهارت. تهران: انتشارات هرمس.
- گوهرین، سیدصادق. (۱۳۸۲). شرح اصطلاحات تصوف(ج ۷ و ۸). تهران: انتشارات زوار.
- مولوی، جلالالدین محمد. (1389). مثنوی معنوی (تصحیح کریم زمانی) (ج ۵ تا ۷). تهران: اطلاعات.
- نجمالدین رازی، عبدالله بن محمد. (1373). مرصادالعباد من المبدأ الیالمعاد (با اهتمام محمدامین ریاحی). تهران: علمی و فرهنگی.
- نسفی، عزیزالدین بن محمد. (1372). الانسانالکامل (به تصحیح ماژیران موله). تهران: طهوری.
- Borhanifar, S, Mazhari, M E, Taghvaei, V, Vasiq, B, & Ashrafzadeh, R. (2022). Presenting a Conceptual Model of the Components Making the Sense of Privacy in the Mosques. International Journal of Architectural Engineering & Urban Planning, 32(3). Doi: http://dx.doi.org/ 10.22068/ijaup.586.
- Daneshpour, A., & Charkhchyan, M. (2011). Public Spaces and Factors Affecting Collective Life. Bagh-E-
Nazar, 4(7), 19-28.
- Straus, A. & Corbin, J. (2017). Basic of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory(3 Ed). Los Angeles: Stage publication.
Translating resources into English
- Aflaki, A. (1996). Manaqib al-Arefin (H. Yaziji, Ed.). Tehran: Donyaye Ketab. [In Persian]
- Ahmadi Maleki, R. (2008). Forms and symbolic roles in Iranian mosques. Proceedings of the Mosque Architecture Conference: Past, Present, Future, Vol 1. Tehran: University of Art. [In Persian]
- Arefzadeh, E. (2010). Moral and mystical silence in the Masnavi. Journal of Ethics, 3(10), 137-160. [In Persian]
- Arzhmand, M. & Khani, S. (2012). The Role of solitude in Iranian house architecture. Iranian-Islamic City Studies, 2(7), 27-38. [In Persian]
- Borhanifar, S., Mohammadi, M. E., Taghavi, V., Vasiq, B., & Ashrafzadeh, R. (2021). Examining the influential components on the sociability of residential complexes with a focus on privacy preservation (Case study: 600-unit residential complex in Mashhad). Urban Studies Quarterly, 10(38), 91-106. http://dx.doi.org/10.34785/J011.2021.982
- Borhanifar, S, Mazhari, M E, Taghvaei, V, Vasiq, B, & Ashrafzadeh, R. (2022). Presenting a Conceptual Model of the Components Making the Sense of Privacy in the Mosques. International Journal of Architectural Engineering & Urban Planning, 32(3). Doi: http://dx.doi.org/ 10.22068/ijaup.586. [In Persian]
- Dabbagh, S. (2007). Silence and meaning. Tehran: Sirat. [In Persian]
- Charkhchyan, M, & Daneshpour, A. (2011). Public Spaces and Factors Affecting Collective Life. Bagh-E-Nazar, 4(7), 19-28.
- Esfarayeni, A. M. (1979). Kashf al-Asrar (H. Landolt, Ed.). Tehran: Institute for Islamic Studies, Tehran Branch, in collaboration with the University of Tehran. [In Persian]
- Fathollahi, A. & Sahraei, Gh. (2013). The social dimensions of life skills from Rumi's perspective. Journal of Educational Literature (Journal of Persian Language and Literature), 5(17), 191-218. [In Persian]
- Foruzanfar, B. Z. (2001). Speech and orators. Tehran: Kharazmi Publishing. [In Persian]
- Goharin, S. S. (2003). Explanation of Sufi terminology (Vol. 7 and 8). Tehran: Zavar Publications. [In Persian]
- Jafari, M. T. (2007). The conceptual framework of Masnavi. Tehran: Institute for Compilation and Publication of Allameh Jafari's Works. [In Persian]
- Kakaei, Q. (2003). The unity of being according to Ibn Arabi and Meister Eckhart. Tehran: Hermes Publications. [In Persian]
- Khajhegir, A. R., & Ahmadpour Mobarakeh, M. (2014). The obstacles and effects of the inner journey of man in the mystical perspective of Rumi. Mystical Literature, 5(10), 181-208. [In Persian]
- Khamenehzadeh, H. (2017). The concept of solitude and how it is realized in the living-world of the Iranian house: A comparative study of the pre-modern Iranian house and the modern Iranian house. Bagh-e Nazar, 14(49), 33-44. [In Persian]
- Najm al-Din Razi, A. M. (1994). Mirsad al-Ibad min al-Mabda' ila al-Ma'ad (M. A. Riahi, Ed.). Tehran: Scientific and Cultural. [In Persian]
- Nasafi, A. M. (1993). Al-Insan al-Kamil (M. Mullah, Ed.). Tehran: Tahouri. [In Persian]
- Pishvaei, H. R. & Ghayoumi Bidhendi, M. (2013). Land and wisdom: A reflection on the status of architecture in the Masnavi of Rumi. Biquarterly journal of Iranian Architecture, 2(3), 17-35. http://dx.doi.org/10.52547/jria.9.1.1[In Persian]
- Rumi, J. M. (2010). Masnavi Ma'navi (K. Zamani, Ed.) (Vols. 5 to 7). Tehran: Ettela'at. [In Persian]
- Sepahsalar, F. A. (2008). Sepahsalar's treatise on the virtues of the Lord of the universe (Introduction, Correction, and Commentary by Mohammad Afshin-Vafaee). Tehran: Sokhan. [In Persian]
- Semnani, A. D. (1983). Al-Urwah li-Ahl al-Khalwah wa al-Jalwah. Tehran: Najib Mail Heravi Press. [In Persian]
- Shahidi, S. J. (2001). Commentary on Masnavi. Tehran: Scientific and Cultural Publications. [In Persian]
- Straus, A. & Corbin, J. (2017). Basic of qualitative research: Techniques and procedures for developing Grounded Theory(3rd Ed). Los Angeles: Stage publication.
- Suhrawardi, Sh. D. (1995). Awarif al-Ma'arif (A. M. Abd al-Mu'min Isfahani, Trans.). Tehran: Elmi va Farhangi. [In Persian]
- Zamani, K. (2004). Minager-e Eshq. Tehran: Nashr-e Ney. [In Persian]