شاهنامه فردوسی یکی از آثاری است که نگارگران ایرانی در تمامی ادوار به مصور کردن آن علاقه نشان داده اند. شاهد این مدعا تعداد زیادی شاهنامه است که که از دوره اسلامی به جا مانده است. نگارگران مکتب شیراز نیز از این قافله جا نمانده اند. شیراز یک بار در حمله ی مغول و بار دیگـر در حمله ی تیمـور مورد هجوم قرار گرفت که در هر دو توانست با تکیه بر میراث هنری خود در نگارگری شیوه خاص خود را زنده نگه داردو به وراث پس از خود انتقال دهد. هدف از این جستار مقایسه تطبیقی نگارگری مکتب شیراز در دو دوره ی آل اینجو(703-757 هـ . ق) و تیموری (771-916 هـ . ق) است که به بررسی نمونه موردی نگاره ای از شاهنامه در هر دو سبک می پردازند. در این تحقیق که به روش تحلیلی و به صورت کتابخانه ای انجام شده است، با وجود شباهت ها و تفاوت ها میان دو شیوه نگارگری مذکور نهایتا این نتیجه حاصل می شود که مکتب نگارگری شیراز عهد تیموری در ادامه مکتب شیراز آل اینجو به حیات خویش ادامه داده است. شناخت آثار مکتـب شیراز به عنوان مکتبـی که نسبت به سایـر مکاتـب خصوصیات ایرانـی خود را بیشتر حفظ کرده است، اهمیت پژوهش را آشکار می نماید
افراسیابی, درسا, & علیزاده, سیامک. (1393). مطالعه تطبیقی دو نگاره ی جنگ اژدها با رستم/اسفندیار در مکتب شیراز در دوره ی آل اینجو و تیموری. پیکره, 3(6), 63-74. doi: 10.22055/pyk.2015.13208
MLA
درسا افراسیابی; سیامک علیزاده. "مطالعه تطبیقی دو نگاره ی جنگ اژدها با رستم/اسفندیار در مکتب شیراز در دوره ی آل اینجو و تیموری", پیکره, 3, 6, 1393, 63-74. doi: 10.22055/pyk.2015.13208
HARVARD
افراسیابی, درسا, علیزاده, سیامک. (1393). 'مطالعه تطبیقی دو نگاره ی جنگ اژدها با رستم/اسفندیار در مکتب شیراز در دوره ی آل اینجو و تیموری', پیکره, 3(6), pp. 63-74. doi: 10.22055/pyk.2015.13208
VANCOUVER
افراسیابی, درسا, علیزاده, سیامک. مطالعه تطبیقی دو نگاره ی جنگ اژدها با رستم/اسفندیار در مکتب شیراز در دوره ی آل اینجو و تیموری. پیکره, 1393; 3(6): 63-74. doi: 10.22055/pyk.2015.13208