اهمیت آفرینش آثار هنری یگانه همواره مطرح بوده است و سنجش میزان اصالت آثار هنری از مسائل مهم هنر است. اما با پیدایش هنر پستمدرن، بازگشت مستقیم و صریح به تاریخ و سنت و ارجاعدهیهای برونمتنی، در آثار هنری، چهرهای متفاوت از هنر به نمایش گذاشت و ازآن خودسازی که به نوعی خوانش جدید از یک اثر هنری دیگر بود، مورد توجه هنر پست مدرن قرار گرفت. با آغاز این دوره، تفاوت ازآنخودسازی در هنر و سرقت هنری و چگونگی ارزیابی اصالت یک اثر که به شیوه ازآنخودسازی خلق شده است، از جمله مباحث چالشبرانگیز ارزشگذاری آثار هنری شد. این جستار در پی آن است تا با بررسی شیوۀ ازآنخودسازی و میزان اصالت آثار هنرهای تجسمی خلق شده طی این فرآیند به کارکرد و تأثیر آن به پردازد و به این پرسش که ازآنخودسازی، تا چه اندازه با سنجههای اصالت در تقابل یا همسو است، پاسخ دهد. این مقاله از لحاظ هدف نظری است و هدف اصلی آنشناخت و آگاهی از مباحث ازآنخودسازی و مفاهیم مرتبط با اصالت و مؤلفه های آن است. روش تحقیق این پژوهش کیفی است و شیوۀ بیان و ارائه داده های آن توصیفی تحلیلی است. دادههای این مقاله برآمده از منابع کتابخانهای و پایگاههای اطلاعاتی است. در این پژوهش نشان داده شد که در آثار هنری پستمدرن که براساس شیوۀ ازآنخودسازی خلق شدهاند، تغییرات زیادی در شاخصهای اصالت مطرح است که از آن جمله، اهمیت کنش اجتماعی نسبت به اثر هنری و ارجحیت اصالت فکری در آفرینش هنری است.
-.Parvanehpour, Majid; Binaye Motlagh, Saeed (2019). Appropriation and the Philosophy of Gilles Deleuze: A Study of the Relationship of Deleuze's Thought and Anti-Platonism with Modern Art. Quarterly Journal of Philosophical Research. No. 26. pp. 101-86.