انسان در طول تاریخ هنر، همواره موجودی است که میسازد و ساخته میشود. شیوههای نگاه به بدن انسان در ادوار مختلف شکل ویژهای به خود گرفتهاست. با بررسی تاریخ هنر و آثار هنری میتوان دریافت که موضوع بدن انسان به شیوههای متفاوت مطرح شده و مورد توجه هنرمندان واقع میشود. مقایسه و تطبیق آثار هنری یک دوره، خصوصیات نهفته در آثار و تنوع دیدگاه هنرمندان به موضوعی واحد را آشکار میسازد. در عین حال با وجود تنوع در بیانهای هنری مختلف، شاهد اشتراکات و شباهتهایی بین آثار هنری نیز میباشیم. مقالهی حاضر، مقایسهی تطبیقی مجسمههای پیکرساز دو مجسمهساز معاصر، ایوان پنی و ران موئک است که با استفاده از موضوع بدن انسان، با نگاهی نو، مفهوم را که دغدغهی هنر معاصر است، در آثارشان گسترش دادهاند. پژوهش حاضر درپی پاسخ به این پرسش است که دو هنرمند مذکور برای خلق آثار پیکرنگار جدید از چه شیوهها و شاخصههایی استفاده کردهاند و تفاوتها و شباهتهای شیوهی این دو هنرمند چیست؟ در این نوشتار ضمن معرفی این دو هنرمند، شاخصههای مجسمهسازی این هنرمندان بررسی و تفاوتها و شباهتهای شیوهی کارشان مورد مطالعه و مقایسه واقع شدهاست و در انتها به نظر میرسد که هر دو هنرمند برای دستیابی به مفهوم مورد نظر خود، با حذف، اضافه و یا تغییر در ویژگیهای شناسا برای بیننده، آثارشان را خلق میکنند.