- براون، ادوراد. (1384). یک سال در میان ایرانیان(ترجمه مانی صالحی علامه). تهران: اختران.
- سید گلستانه، علی اکبر. (1388). عریضه داشت سید گلستانه. نامه بهارستان، ۱۰(15)، صص.
- صادقزاده، عینالدین. (1400). شکسته بیشکست در طلایهداران هنر خوشنویسی ایران. تهران: یساولی.
- فضائلی، حبیباله. (1390). اطلس خط. تهران: سروش.
- فلسفی، امیراحمد. (13۸5). کشیده در نستعلیق. تهران: یساولی.
- قلیچخانی، حمیدرضا. (1392). زرافشان. تهران: فرهنگ معاصر.
- قلیچخانی، حمیدرضا. (1396). خواجه اختیار منشی گنابادی. تهران: پیکره.
- عطارچیان، محمدحسین. (1377). گلستان گلستانه. تهران: گنجینه کتابخانه مجلس.
- کسروی، احمد. (1378). تاریخ مشروطه. تهران: امیرکبیر.
- کابلی، یداله. (1384). شکسته پیوسته. تهران: سماع قلم.
- کریمزاده تبریزی، کریم. (1393). قدیمترین خط تعلیق و خط شکسته درویش عبدالمجید. نامه بهارستان، ۱(2)، صص. ۳۸-۵۳.
- گروسی، امیرنظام. (1366). پندنامه یحیویه. تهران: نشر نقره.
- لائور، دیوید و پن تاک،استیون. (1391). مبانی طراحی (ترجمه محمد تقی فرامرزی). تهران: لاهیتا.
- مشعشعی، غلامرضا. (1391). احوال و آثار درویش. تهران: کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
- معنویراد، میترا. (1393). بنمایههای زیباشناسی خطوط پهلوی و شکسته. تهران: دانشگاه الزهرا.
- منشی قمی، احمد بن حسین. (1383). گلستان هنر. تهران: منوچهری.
- هاشمینژاد، علیرضا. (1393). سبکشناسی خوشنویسی قاجار. تهران: فرهنگستان هنر.
- هاشمینیاری، عبداله. (1395). پژوهشی بر حرکت و ریتم در خط شکستهنستعلیق با رویکرد گرافیک متحرک (پایاننامه ارشد گرافیک)، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، ایران.
- نوروزیطلب، علیرضا. (1387). نظریه فرمال، اساس نقد تفسیر و فهم آثار هنری. باغ نظر، ۵(10)، صص. 72-87.