- آدامووا، آدل تیگرانوا و گیوزالیان، لئون تیگرانویچ. (1383). نگارههای شاهنامه (ترجمۀ زهره فیضی) (چاپ اول). تهران: سازمان چاپ و انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- آژند، یعقوب. (1387). مکتب نگارگری شیراز. تهران: فرهنگستان هنر.
- اقبال آشتیانی، عباس. (1388). تاریخ ایران پس از اسلام. تهران: انتشارات الهام.
- بهروزیپور، حسین و قاضیزاده، خشایار. (1399). بازجست ویژگیهای مکتب نگارگری شیراز در نگارگری دورۀ آلاینجو و آلمظفر و تأثیر آن بر هنر نگارگری ایران. فصلنامۀ مطالعات باستانشناسی پارسه، 4 (13)، صص. 151-140.
- پاکباز، رویین. (1384). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز. تهران: انتشارات زرین و سیمین.
- کنبای، شیلا. (1389). نقاشی ایرانی (ترجمۀ مهدی حسینی). تهران: انتشارات دانشگاه هنر.
- گری، بازل. (1384). نقاشی ایرانی (ترجمۀ عربعلی شروه). تهران: انتشارات دنیای نو.
- محمدی خشوئی، مهناز و فرخ فر، فرزانه. (1395). تأثیر اوضاع سیاسی و اجتماعی دورۀ آلمظفر بر مصورسازی شاهنامه، مطالعۀ موردی: مجلس نبرد رستم و سهراب. فصلنامۀ پژوهش هنر، 6 (11)، صص. 23-11.
- هال، جیمز. (1380)، فرهنگ نگارهای نمادها در هنر شرق و غرب، (ترجمه رقیه بهزادی)، تهران: فرهنگ معاصر.
- Loukonine, V. (1996). Persian Art. USA: Published by Parkstone, Aurora, Bournemouth.
- Simpson, M.Sh. (2000). A Reconstruction and Preliminary Account of the 1341 Shahnama. Persian Painting from Mongol to Qajar. Ed. Robert Hillenbrand, London: tauris.
- Stchoukine, I. (1936). La Peinture iranienne sovs ies derniers Abbasides et les ilkhans. Bruges.
- Titely, N.M. (1983). Persian miniature Painting and hts in fluence on the art of turkey and India. London: British Library.
- Wright, Elaine. (2012). the Look of the Book MANUSCARIPT PRODUCTION IN SHIRAZ. Dublin: Chester Beatty Library.