- اتینگهاوزن، ریچارد و گرابر، الگ. (1396). هنر و معماری اسلامی (جلد 1) (ترجمۀ یعقوب آژند). تهران: انتشارات سمت.
- افشار، ایرج. (1381). مقام انجامه در نسخه (دفتر پنجم). نامۀ بهارستان، 3(1)، 100-39.
- آتابای، بدری. (1353). فهرست مرقعات کتابخانۀ سلطنتی. تهران: کتابخانۀ کاخ گلستان.
- آژند، یعقوب. (1394). مکتب نگارگری تبریز و قزوین و مشهد. تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، مؤسسۀ تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن».
- آژند، یعقوب. (1396). رقم مسجع: علل و رویکرد مذهبی- اجتماعی آن. هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، 22(2)، 1-8.
- آژند، یعقوب. (1393). مکتب نگارگری اصفهان. تهران: مؤسسۀ متن فرهنگستان هنر.
- بلر، شیلا و بلوم، جاناتان. (1398). هنر و معماری اسلامی (جلد 2) (ترجمۀ یعقوب آژند). تهران: سمت و فرهنگستان هنر.
- بلر، شیلا. (1396). خوشنویسی در اسلام (ترجمۀ ولیالله کاووسی). تهران: فرهنگستان هنر.
- پاکباز، رویین. (1399). دایرهالمعارف هنر (جلد 1-3). تهران: فرهنگ معاصر.
- پاکباز، رویین. (1392). نقاشی ایرانی از دیرباز تا امروز. تهران: انتشارات زرین و سیمین.
- تاتارکیویچ، ووادیسواف. (1400). تاریخ مفاهیم بنیادین زیباییشناسی (ترجمۀ حمیدرضا بسحاق). تهران:گیلگمش.
- جهانگیرگورکانی، نورالدین محمد. (1359). جهانگیرنامه- توزک جهانگیری (به کوشش محمد هاشم). تهران: انتشارات بنیاد فرهنگ ایران.
- جهانگیرگورکانی، نورالدین محمد. (بی تا). مرقعگلشن. تهران: مرجع نسخ خطی کاخ گلستان تهران.
- ذکاء، یحیی. (1343). رقم زدن و نمونهای از فروتنی هنرمندان ایرانی. هنر و مردم، 29، 31-30.
- سوچک، پریسیلا. (1384). هنرمندان ایرانی در هند گورکانی: آثار و دگرگونیها (ترجمۀ عباس آقاجانی). گلستان هنر، 2، 140-126.
- کرس، گونتر و لیوون، تئوون. (1398). خوانش تصاویر: دستور طراحی بصری (ترجمۀ سجاد کبگانی). تهران: فرهنگسرای میردشتی.
- کریمزادۀ تبریزی، محمدعلی. (1363). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی (جلد 1). لندن: کریمزادۀ تبریزی.
- کریمزادۀ تبریزی، محمدعلی. (1369). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی (جلد 2). لندن: کریمزادۀ تبریزی.
- کریمزادۀ تبریزی، محمدعلی. (1370). احوال و آثار نقاشان قدیم ایران و برخی از مشاهیر نگارگر هند و عثمانی (جلد 3). لندن: انتشارات مستوفی.
- لینت وِلت، ژَیپ. (1390). رسالهای درباره گونهشناسی روایت نقطه دید (ترجمه علی عباسی و نصرت حجازی). تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
- مایل هروی، نجیب. (1372). کتاب آرائی در تمدن اسلامی. تهران: انتشارات بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی.
- مساوات، مهشید. (1388).
بررسی نشانهشناختی امضا در آثار نگارگری از دوران ایلخانی تا قاجار (پایاننامۀ کارشناسی ارشد منتشرنشده). دانشکدۀ هنر، دانشگاه الزهرا (ص)، تهران، ایران. بازیابیشده از:
https://ganj.irandoc.ac.ir.
- معمر، زهرا. (1395). عوامل اوجگیری و افول تأثیرات نگارگری ایران بر مکتب نگارگری گورکانی هند. نامۀ فرهنگستان(ویژهنامه شبه قاره)، (۶)، 128-113.
- هاشمپور سبحانی، توفیق. (1397). تاریخ ادبیات ایران. تهران: دانشگاه پیام نور.
- Kossak, S. (1997). Indian court painting16th.19 the century. New York: the metropolitan museum of art
- Kress, G & Leeuwen, V. (2006). Reading Images: The grammar of visual design. London and New York: Routledge, second edition published.
- Seyller, J. (1987).`Scribal Notes on Mughal Manuscript Illustrations`.Artibus Asia, 48 (3/4) , 247-277.