- ابراهیمی ناغانی، حسین. (۱۳۸۹). جنبش سقاخانه، انکشاف و گشودگی تمهیدات و شگردهای زیباییشناختی هنرهای کهن، قومی و سنتی ایران. هنرهای زیبا (هنرهای تجسمی)، (۴۱)، ۳۹- ۵۳.
- اعتمادی، احسان. (۱۳۷۷). سقاخانه، تهران. مطالعات هنرهای تجسمی، (3)، ۲۹- ۴۰.
- افسریان، ایمان. (۱۳۹۷). در جست و جوی زمان نو(جلد۱و۲). تهران: حرفه هنرمند.
- خورشیدیان، رائیکا و زاهدی، حیدر. (۱۳۹۶). مکتب سقاخانه: نگاهی پسااستعماری یا شرق شناسانه؟. باغ نظر، (۵۳)، ۴۱ - ۵۲.
- دادور، ابوالقاسم و کشمیری، مریم. (۱۳۹۶). باستانگرایی: شیوهای بیانگر برای نوسنتگرایان (با نگاهی بر آثار پیشگامان جریان سقاخانه). مجله جلوه هنر، ۱۳۹۶، (۱۸)، ۶۱. Doi: 10.22051/JJH.2017.133.
- رحمانی، تکتم. (۱۳۹۹). خطوط تفننی در ایران. بجنورد: نشرعقربه.
- روان جو، احمد(۱۴۰۱)، جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشیخط بر پایه گرایش به سویه های هنر سنتی ومدرن، مجله پیکره،(۲۸)، ص ۵۳ تا ۶۶ 10.22055/PYK.2022.175400: Doi:
- سمیعآذر، علیرضا. (۱۳۹۶). زایش مدرنیسم ایرانی. تهران: نشر نظر.
- شریعتپناهی، سید ماهیار و یمینی، ماندانا. (۱۳۹۵). بررسی عوامل مؤثر در تغییر سبک خط نستعلیق در خوشنویسی قاجار. نگارینه هنر اسلامی، (۱۲)، ۲۰ - ۳۲. Doi: 10.22077/NIA.2018.1275.1085
- عجمی، حمید و صالحی، مسعود. (۱۳۷۱). مجموعهای از خطوط مرحوم میرزا محمدرضا کلهر (فخرالکتاب). تهران: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی.
- عمادالکتاب سیفی قزوینی، محمدحسین. (۱۳۸۳). طرفه آثار ایام زندان عمادالکتاب. تهران: انتشارت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.
- فدایی، محمد. (۱۳۹۷). سقاخانه: لتریسم یا نقاشی خط؟. مجله تخصصی هنرهای تجسمی پشت بام، (1)، ۱۶۸- ۱۷۱.
- قلیچخانی، حمیدرضا. (۱۳۹۴). نقاشی خط یا خط نقاشی. مجله تندیس (دو هفتهنامه هنرهای تجسمی)، (۳۰۲)، ۴-۵.
- کرمانینژاد، فرزان. (۱۳۹۱). هنر خوشنویسی در ایران. تهران: نشرآبان.
- معتقدی، کیانوش و گودرزی، سحر. (۱۳۹۹). گرایشهای نوین در خوشنویسی قاجار. تهران: خانه کتاب و ادبیات ایران.
- ونتسل، کریستیان ه. (۱۳۹۵). زیباشناسی کانت، مفهوم ها و مسئله های اصلی. تهران: نقش جهان.