- اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین، تقیآبادی، مسعود. (1398). ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانهشناختی شهرت خرد در اینستاگرام. فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، ۲۰(۷۸)، 113-154. Doi: 10.22083/jccs.2019.120410.2376.
- پویانفر، محمد، کیانی، محمدرضا، هاشمزاده، محمدجواد. (1399). نقش هراس ارتباطی و ترس از ارزیابی منفی در استفاده از اینستاگرام و سلفی. نشریه تعامل انسان و اطلاعات، ۷(۲)، ۱۶-۳۱.
- جهانگیری، مینا، احمدیان، ناهید. (1393). بررسی نظریه تحلیل نمایشی اروینگ گافمن و روش شناسی قومی هارولد کارفینکل در نمایشنامه اولئانا اثر دیوید ممت. نشریه تئاتر، ۲۸(۵۹)، ۱۲۴-۱۴۱.
- حسینی داورانی، سید عباس. (1393). از خودنگاره تا خودگرفت: عکس سلفی در بافتار تحلیلهای خرد و کلان. فصلنامه چیدمان. ۳(۷)، 38-45 .
- حسینی، جواد، پیرک، مژگان، و میرعلائی، امین محمد. (1399). تحلیل فرانظری نظریه نمایشی اروینگ گافمن. فصلنامه معرفت فرهنگی اجتماعی، ۱۴(۴۵)، ۵۹-۷۹.
- حسینی، مریم. (1391). تحلیل رمان رویای تبت بر اساس استعاره نمایشی نظریه گافمن. نشریه متنپژوهی ادبی،۱۶(۵۳)، ۸۱-۱۰۸.
- خانکه، مهدی، شکری، محمد. (1399). سلفی (خودنگاره): ظهور و تجلی فردگرایی در هنر معاصر. نشریه مبانی نظری هنرهای تجسمی، ۵(۲)، ۱۲۴-۱۳۹. Doi: 10.22051/jtpva.2020.30289.1165.
- کاکاوند، سمانه، دیانتی، سحر. (1400). مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن. پیکره، ۱۰(۲۶)، ۱-۱۵.
- Butler, J. (1990). Gender trouble: Feminism and the subversion of identity. London: Routledge.
- Butler, J. (1993). Bodies that matter: On the discursive limits of ‘sex’. London: Routledge.
- Elliot, A. (2001). Concepts of the self. 2nd ed. London: Polity Press.
- Gabriel, F. (2014). Sexting, selfies and self-harm: young people, social media and the performance
of self-development. Media International Australia, 151(1), 104–112.
- Goffman, E. (1959). The presentation of self in everyday life. Garden City NY: Penguin.
- Goffman, E. (1979). Gender advertisements. London: Macmillan.
- Lister, M., Dovey, J., Giddings, S., Grant, I., & Kelly, K. (2013). New media: A critical introduction. London: Routledge.
- Rettberg, J. W. (2014). Seeing ourselves through technology: How we use, selfies, blogs and
wearable devices to see and shape ourselves. New York: Palgrave MacMillan.
- Schau, H. J. & Gilly, M. C. (2003). We are what we post? Self-presentation in personal web space. Journal of Consumer Research, 30(3), 385-404.
- Sontag, S. (1977). On Photography. New York: Picador.
- Tiidenberg, K. (2014). Bringing sexy back: reclaiming the body aesthetic via self-shooting. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 8(1), 32-48.
- Tseelon, E. (1995). The Masque of Femininity: The presentation of Women in Everyday Life. London: Sage.
- Warfield, K. (2014). Making selfies/making self: Digital subjectivities in the selfie. Image Conference Berlin, Berlin.