- ایرانی، محمد و یوسفی، سحر. (1397). رنگها، عناصر ذاتی و کارکردهایشان در قصههای ایرانی. دو ماهنامة فرهنگ و ادبیات عامه، 6(21)، 50 -72.
- حسینی، سید محمد مجتبی. (1387). ایران سرزمین آب و رنگ (ترجمۀ ابراهیم رنجینه خجسته). تهران: نگار.
- خوشنظر، رحیم و رجبی، محمدعلی. (1388). نور و رنگ در نگارگری ایرانی و معماری اسلامی. کتاب ماه هنر، (127)، 70-76.
- دانش، کاظم و خزائی، محمد. (1379). نمادشناسی رنگ سبز در فرهنگ و هنر ایرانی – اسلامی. پیکره، ۹(۱۹)، ۱۸-۲۹. . Doi: https://doi.org/10.22055/pyk.2020.15725
- شکاری نیری، جواد. (1382). جایگاه رنگ در فرهنگ و هنر اسلامی ایران. مدرس هنر، 1(3)، 93-104.
- طبسینژاد، جمال. (1382). تصویری از ایرانباستان سه هزار سال معماری و هنر ایران. تهران: انتشارات سپیده سحر.
- قرهباغی، علی اصغر، میرشکرایی، محمد، صباحی، سید طاهر و مجابی جواد. (1388). پرویز کلانتری: گزیده آقار نقاشی و تصویر سازی. تهران: نشز نظر.
- کلاه کج، منصور. (1401). تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران. پیکره، ۱۱(۲۷)، ۴۸-۶۵.. Doi: https://doi.org/10.22055/pyk.2022.17614
- مرادخانی، علی و عتیقه چى، نسرین. (1397). تفسیر نشانه شناختی رنگ از منظر حکمی در نگارگری ایرانی- اسلامی. رهپویه هنرهای تجسمی، ۱(۴)، ۵-۲۱. Doi: https://doi.org/10.22034/ra.2019.241813
- مرکز توسعه هنرهای تجسمی. (1370). گزیدهای از آثار اولین نمایشگاه دوسالانۀ نقاشان ایران. تهران: مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- وحدت طلب، مسعود و نیک مرام، امین. (1396). بررسی اهمیت، فراوانی و پراکنش رنگ قرمز در ارسیهای خانههای تاریخی ایران مورد پژوهی: 22 تاج ارسی های خانه های قاجاری تبریز. نشریه هنرهای زیبا: معماری و شهرسازی، ۲۲(۲)، ۸۷-۹۷. Doi: https://doi.org/10.22059/jfaup.2017.231388.671682
- Danesh, K. & Khazaei, M. (2020). Symbology of green color in Iranian-Islamic culture and art. Paykareh, 9(19), 18-29. Doi: 10.22055/pyk.2020.15725 [In Pesian]
- Hosseini, S. M. M. (2008). Iran is the land of water and color (E. Ranjineh Khojaste, Trans.). Tehran: Negar. [In Pesian]
- Irani, M. & Yousefi, S. (2017). Colors, intrinsic elements and their functions in Iranian stories. Bi-monthly magazine of popular culture and literature, 6(21), 50-72. [In Pesian]
- Khoshnazar, R, & Rajabi, MA. (1388). Light and color in Iranian painting and Islamic architecture. Ketab e mah honar, (127), 70-76.
- Kolahkaj, M. (2022). Frequency analysis of Iranian color in graphic posters with Iran theme. Paykareh, 11(27), 48-65. Doi: 10.22055/pyk.2022.17614 [In Pesian]
- Moradkhani, A. & Atighehchi, N. (2017). The semiotic interpretation of color from the perspective of judgment in Iranian-Islamic painting. Visual Arts Guide, 1(4), 21-5. Doi: 10.22034/ra.2019.241813 [In Pesian]
- Shekari Nayeri, J. (2003). The place of color in Islamic culture and art of Iran. Modares-e Honar, 1(3), 93-104. [In Pesian]
- Tabasinejad, J. (2003). A picture of ancient Iran, three thousand years of Iranian architecture and art. Tehran: Sepideh Sahar Publications. [In Pesian]
- Qarabaghi, A. A., Mirshkaraei, M., Sabahi, S. T., & Mojaba, J. (2009). Parviz Kalantari: Agar's selection of paintings and illustrations. Tehran: Nasher Nazar. [In Pesian]
- Vahdattalab, M. & Nikmaram, A. (2016). Investigating the importance, frequency, and distribution of red color in the sashes of historical houses in Iran, the subject of research: 22 crowns of the sashes of Qajar houses in Tabriz. Journal of Fine Arts: Architecture and Urban Development, 22(2), 87-97. Doi: 10.22059/jfaup.2017.231388.671682 [In Pesian]
- Visual Arts Development Center. (1992). A selection of the works of the first biennial exhibition of Iranian painters. Tehran: Visual Arts Center of the Ministry of Culture and Islamic Guidance. [In Pesian]