- آدامز، لوری اشنایدر. (1392). روششناسی هنر (ترجمۀ علی معصومی). تهران: نشر نظر.
- ادهم، نیما و حسنی، مهدی. (1396). دگرریختی دیوان در تصاویر چاپ سنگی اسکندرنامۀ نقالی. نشریۀ نگره، ۱۲(44)، 58-41.Dio: https://doi.org/10.22070/negareh.2017.660
- بوذری، علی. (1389). رساله نشانهای دولت ایران: نخستین کتاب چاپی غیر داستانی مصور، کتاب ماه کلیات، سال چهاردهم (159)، 70-75.
- بوذری، علی. (1391). چهل طوفان؛ بررسی تصاویر چاپ سنگی طوفانالبکاء فی مقاتلالشهدا. تهران: انتشارات موزه و مرکز اسناد مجلس.
- تناولی، پرویز. (1393). تاریخ گرافیک ایران. تهران: نظر.
- شیرازی، ماهمنیر و حسنی، مریم. (1401). مطالعۀ تطبیقی متن و تصویر در نسخۀ چاپ سنگی امیرارسلان نامدار ازمنظر هویت فرهنگی. متن پژوهی ادبی. https://ltr.atu.ac.ir/article_14971.html
- حسینیراد، عبدالمجید و خانسالار، زهرا. (1384). بررسی کتابهای چاپ سنگی مصور دورۀ قاجار. هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره 23 (23)، 86-77.
- صفینژاد، جواد. (1383). هزار و یک شب و چاپ سنگی. نشریۀ فرهنگ مردم، (11 و 12)، 27-17.
- رفیعی وردنجانی، اکرم، شریفی مهرجردی، علیاکبر .(1396). بازشناسی رقم نقاش در نسخه چاپ سنگی دوره قاجار مطالعه تطبیقی نسخه چاپ سنگی نوش آفرین گوهر تاج محفوظ در کتابخانه استان قدس رضوی و آثار میرزا نصرالله، هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، ۲۲(۱)، 31-42.
- ذوالفقاری، حسن و حیدری، محبوبه. (1395). ادبیات مکتبخانهای (جلد 1). تهران: نشر رشدآوران.
- عسگری، فاطمه. (1394). بررسی تصویرسازی زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) در نسخههای چاپ سنگی طوفانالبکاء. نشریۀ نگره، ۱۰(34)، 26-5.
- عسگری، فاطمه، شایستهفر، مهنار و احمدپناه، سیدابوتراب. (1400). واکاوری تصویرسازی زنان حاضر در کربلا با تأکید بر جایگاه حضرت زینب (س) در نسخ چاپ سنگی کلیات جودی. فصلنامۀ تاریخ اسلام و ایران، ۳۱(52)، 172-141.
- علیبیگی، رضوان. (1391). بررسی و معرفی نسخۀ چاپ سنگی خاله سوسکه. هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، دوره ۴(47)، 74-67.
- مارزلف، اولریش. (1393). تصویرسازی داستانی در کتب چاپ سنگی فارسی (ترجمۀ شهروز مهاجر). تهران: نشر نظر.
- مارزلف، اولریش. (1382). هنر تصویرگری در کتابهای چاپ سنگی زمان قاجار. نشریۀ فرهنگ مردم، (6 و 7)، 39-33.
- هاشمی فشارکی، شادی. (1390). بررسی تطبیقی تصاویر چاپ سنگی شاهنامه در دورۀ قاجار و نسخههای مشابه هندی، فصلنامۀ هنر، دوره 19 (83)، 80-65.
- Adams, L. S. (2013). Methodology of art (A. Masoumi, Trans.). Tehran: Nazar Publishing. [In Pesian]
- Adham, N. & Hosseini, M. (2017). Metamorphose of demons in lithograph illustrations of Iskandarnāma Naghali (1856-57 A.D.). Negreh Journal, (44), 41-58.
Dio: https://doi.org/10.22070/negareh.2017.660 [In Pesian]
- Alibeigi, R. (2012). Study and introduction to lithographical illuminated copy of Khale Suskeh. Fine Arts - Visual Arts, 4(47), 67-74. [In Pesian]
- Asgari, F. (2015). The survey of illustrains of saint fatameh's life Toofanolboka's lithography. Negreh Journal, 10 (34), 5-26. [In Pesian]
- Asgari, F., Shayestehfar, M., & Ahmad Panah, S. A. (2021). An examination of the depiction of women present in Karbala with an emphasis on the position of Hazrat Zainab (PBUH) in the Koliat-e Judi's lithographs. Quarterly Journal of the History of Islam and Iran, 31 (52), 141-172. [In Pesian]
- Bouzari, A. (2010). Treatise on the emblems of the Iranian government: The first illustrated non-fiction printed book, Kitab Mah Kolyiat, 14(159), 70-75. [In Pesian]
- Bouzari, A. (2012). Forty storms: Examining the lithographic images of Toofan al-Baka in Maqatil al-Shohada. Tehran: Publications of the Museum and the Document Center of Islamic Council. [In Pesian]
- Hashemi FeSharaki, Sh. (2011). A comparative study of the lithographic images of the Shahnameh in the Qajar period and similar Indian versions. Qualterly Journal of Art, 19 (83), 65-80. [In Pesian]
- Hosseinirad, A. M. & Khan Salar, Z. (2005). Review of illustrated lithographic books of the Qajar period. Fine Arts-Visual Arts, 23 (23), 86-77. [In Pesian]
- Marzolph, U. (2003). The art of illustration in the lithographic books of the Qajar period. People's Culture (Farang-e Mardom) Journal, (6 & 7), 33-39. [In Pesian]
- Marzolph, U. (2014). Narrative illustration in Persian lithographic books (Sh. Mohajer, Trans.). Tehran: Nazar Publications. [In Pesian]
- Rafiei Vardanjani, A, Sharifi Mehjardi, A. A. (2017). Recognition of the signature of the painter in the Qajar period lithography: A comparative study of the lithography of Nosh Afrin Gohar Taj preserved in the library of Qods Razavi province and the works of Mirza Nasrallah. Fine Arts - Visual Arts, 22 (1), 31-42. [In Pesian]
- Robinson, B. W. (1979). The Tehran Nizami Of 1848 & Other Qajar Litographed Books, in Jennifer M. Scare (ed) Islam in the Balkans/Persian Art and Culture in the 18th and 18th Centuries, 61-74. Edinburgh; also in Id. (1993). Studies in Persian Art 1, 328-41 . London. [In Pesian]
- Safinejad, J. (2004). One thousand and one nights and lithograph. People's Culture (Farhang-e Mardom) Journal, (11 & 12), 17-27. [In Pesian]
- Shirazi, M. & Hasani, M. (2022). A comparative study of text and image in the lithographic manuscript of the famous Amir Arslan from the point of view of cultural identity. Literary Research Text, (accepted). https://ltr.atu.ac.ir/article_14971.html [In Pesian]
- Tanavoli, P. (2014). Graphic history of Iran. Tehran: Nazar. [In Pesian]
- Zulfaqari, H. & Heydari, M. (2016). School literature (vol. 1). Tehran: Roshdavaran publishing house. [In Pesian]