- أسماء أبو بکر، محمد. (۱۹۹۲). إبن بطوطة (جلد ۱). دار الکتب العلمیة.
- شاپوریان، فریبا، حلیمی، محمد حسین و عارفی، راضیه. (1400). بررسی تطبیقی پایداری اصول هندسی در طراحی و ساخت محرابهای گچی ابرکوه. نشریه معماری و شهرسازی پایدار، 9(2)، 146-133.
doi.org/10.22061/jsaud.2021.4522.1735
- فقیه میرزایی، گیلان. (1381). محراب چوبی منحصربهفرد مسجد اسکادر در تاجیکستان. فصلنامه اثر، ۲۳(۳۳-۳۴)، 167- 164.
- قریب، محمد. (1366). فرهنگ لغات قرآن (جلد 2). انتشارات بنیاد.
- محمود، شاهمحمود. (1396). محراب چوبی مسجد حضرت شاه محیالدین در والسوالی چرخ.
http://afghanistanefarda.blogfa.com/post/
- نظری، سیل، بلخاری، حسن. (1394). بررسی ریشههای ایرانی معماری آرامگاهی هند در دورۀ سلاطین دهلی، نمونۀ موردی: مقبرۀ صوفی رکنی عالم. دو فصلنامه معماری ایرانی، ۴(۸)، 34-21.
- Abd al-Razik, M, & Abd al-Khalik, A. (2019). a rare wooden mihrab inside al-Hallawiya madrasa in Aleppo: an attempt for dating based on historical sources. Scientific culture, 5(3), 1-12. DOI: 10.5281/zenodo.3340097
- AlSulaiti, F. (2010). Fatimid Woodwork in Egypt: Its Style, Influences and Development, dissertation of the degree of Master of Arts. The American University in Cairo.
- Arslan C, &. Pinar, M. (2015). Concept of Mihrab embellishment in NEVŞEHIR MESCİD and mosques. Journal of the Institute of Social Sciences.1(38), 83-108. DOI:10.18860/jia.v3i1.2539
- Bakirer, O. (1971) Wooden Altar Of Taşkin Pasha Mosque In Damsa. Village Of Özürgüp, 35(139), 367 – 378.
- Behrens-Abouseif, D. (1989). Islamic Architecture in Cairo: An Introduction. E.J. Brill.
- Bloom, J, & Blair, S. (2009). Grove Encyclopedia of Islamic Art & Architecture: (Vol.3). Oxford University Press.
- Bloom, J, M. (2007). Arts of the City Victorious: Islamic Art and Architecture in Fatimid North Africa and Egypt. New Haven.
- Bloom, J, M. (2009). Woodwork in Syria, Palestine and Egypt during the 12th and 13th centuries - In: Ayyubid Jerusalem. The Holy City in Context.
- Deni;e, B, & Uysal A, O. (1988). A Few Wood Carved Monuments in West Turkestan. Vakıflar Magazine, (20), 29-39.
- Dilmi, D. (2014). Sino-Arabic script and architectural inscription in XI’AN great mosque China. Journal of Islamic Architecture, 3(1), 39-48.
- El Barbary, M, Al Tohamy,. A, & Ehab Y. (2017). Shiite Connotations on Islamic Artifacts from the Fatimid period (358-567 A.H/ 969-1171 A.D) Preserved in the Museum of Islamic Art in Cairo. International Journal of Heritage, Tourism and Hospitality. 11(3/2), 121-137. DOI:10.21608/ijhth.2017.30225
- Hagras, H. (2019). Xian Daxuexi alley mosque: historical and architectural study. Egyptian Journal of Archaeological and Restoration Studies "EJARS, 9(1), 97-113.
- Herzfeld, E. (1954). Matériaux pour un Corpus inscriptionum arabicarum. Part 2: Syrie du nord. Inscriptions et monuments d’Alep. (Vol. 1, pt. 1). Institut Francais d'archéologie orientale.
- Khalifa Hammad. A. (2023). Mihrab, in Discover Islamic Art, Museum With No Frontiers.
- Khan, M. (1977). Tomb of Shah Rukn-i-'Alam, Multan. Government of Punjab.
- Lamm, C. (1936.). Fatimid Woodwork: Its Style and Chronology. Bulletin de l’institut d’Égypte, 18, 36-87.
- Meinicke, M. (1992). Die Mamlukische Architektur in Ägypten und Syrien (648/1250 bis 923/1517). J. J. Augustin.
- O'Kane, B. (2017). The Mosques of Egypt. ( 1ed). The American University in Cairo Press.
- Takieddine Z & Abd al-Ghafour, S. (2023). Mihrab of the Madrasa al-Halawiyya. in Discover Islamic Art, Museum With No Frontiers.
- Tellier, L. (2009). Urban world history: An economic and geograp- hical perspective. Presses de l'Univ- ersitØ du Quebec.
- Yeomans, R. (2006). The Art and Architecture of Islamic Cairo. Garnet Publishers.