- احمد شلال، فؤاد. (۲۰۱۷م). الخطاب الاتصالی ما بین الشکل و المضمون فی الاعلان التجاری. مجله الاکادیمی، ۵(۸۶)، صص. ۱۶۵-۱۸۲.
- افضل طوسی، عفتالسادات و انصاریان، صالح. (۱۳۹۵). ارتباط شخصیتسازی در طراحی حروف و ویژگیهای نوشتاری و زیباشناسانه. مبانی نظری هنرهای تجسمی، ۱(۲)، صص. ۷۱-۸۲.
- الحسینی، هانی محی الدین محمد. (۲۰۰۸م). الانتقالات الفنیه فی تکوین اسلوب الفنان حافظ الدروبی. مجله الاکادیمی، جامعه بغداد کلیه الفنون الجمیله، ۱(۴۸)، صص. ۲۰۵-۲۴۰.
- بشیر، حسن و جعفری هفتخوانی، نادر. (۱۳۸۶). درآمدی بر کاربرد نشانهشناسی در تحلیل پیامهای تبلیغاتی؛ مطالعه موردی آگهیهای مطبوعاتی. اندیشه مدیریت، ۱(۲)، صص. ۱۵۱-۱۸۸.
- پیراوی ونک، مرضیه. (۱۳۹۵). معرفی معیار برای تحقیق تطبیقی مبتنی بر دیدگاه کری واک. دو فصلنامه مطالعات تطبیقی هنر، 6(11)، صص. 1-10.
- ترکاشوند، نازبانو. (۱۳۸۸). اثر هنری و رویکرد بازتاب در جامعهشناسی هنر؛ مطالعهی موردی نگاره بهرامگور در قصر هفت گنبد، ۸۱۳ ه.ق. هنرهای تجسمی(هنرهای زیبا)، (۴۰)، صص. ۲۵-۳۲.
- حیدری، عاطفه. (۱۳۹۱). بازنمایی ارزشهای نشانهای سبک زندگی ایرانی در تبلیغات پخش شده از رسانه ملی (پایان نامه کارشناسی ارشد ) دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دانشکده ارتباطات و رسانه ، تهران ، ایران.
- عبداللهیان، حمید و حسنی، حسین. (۱۳۹۱). نحوه بازنمایی ارزشهای فرهنگی در تبلیغات تجاری، تحلیل نشانهشناختی آگهیهای تلویزیونی در ایران. مطالعات و تحقیقات اجتماعی، ۱(۱)، صص. ۸۹-۱۱۸.
- عیسیزاده، ژاله. (۱۳۹۳). نقش عکاسی تبلیغات در پوسترهای تجاری-زبان بصری گرافیک(پایاننامه کارشناسیارشد ارتباط تصویری). دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، تهران، ایران.
- کاکایی فروشانی، جلال. (۱۳۸۰). سبکهای گرافیکی. هنر و معماری، (۴۸)، صص. ۱۱۳-۱۲۰.
- محمد عناد، دینا. (۲۰۱۵م). البنى الارتکازیه لفن التصمیم الطباعی المعاصر. بغداد: نشر مکتب الفتح.
- معروفی، ابراهیم. (۱۳۸۵). بررسی تایپوگرافی در پوسترهای ایرانی (۱۳۷۰-۱۳۸۵). کتاب ماه هنر، (۹۹ و۱۰۰)، ۲۸-۳۵.
- مقصودلو، مریم. (۱۳۹۶). مطالعه بر سبک پوسترهای فرمالیسم در قرن بیستم اروپای مرکزی (پایاننامه کارشناسیارشد ارتباط تصویری). مؤسسه آموزش عالی مازیار، مازندران، ایران.
- نجابتی، مسعود. (۱۳۹۸). خط در گرافیک. تهران: نشر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
- نوابخش، فرزاد. (۱۳۹۳). تغییرات سبک زندگی در فرآیند توسعهی ابزارهای نوین فناوری. مجله مطالعات توسعة اجتماعی ایران، ۶(۲)، صص. ۴۵-۶۳.