- اتینگهاوزن، ریچارد و یار شاطر، احسان. (1379). اوجهای درخشان هنر ایران. (ترجمه هرمز عبداللهی و روئین پاکباز). تهران: نشر آگه.
- آژند، یعقوب. ( 1393). هفت اصل تزئینی هنر ایران. تهران: نشر پیکره.
- آل ابراهیم دهکردی، صبا. (1395). نقش درخت سرو و معانی نمادین آن در نگارههایی از شاهنامه تهماسبی. باغ نظر، 13(45)، 114-105.
- آموزگار، ژاله. (1381). تاریخ اساطیری ایران. تهران: انتشارات سمت.
- بخشی، امیر فرهاد. (1382). بررسی نقوش گیاهی در هنر قبل از اسلام (پایاننامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری). دانشگاه هنر تهران، ایران.
- پاکباز، رویین. (1379). نقاشی ایرانی، از دیرباز تا امروز. چاپ هفتم. تهران: انتشارات زرین و سیمین.
- حسنپور، محسن. (1377). چگونگی پارادایم شدن مکتب هرات. مطالعات هنرهای تجسمی، (2)، 1-15.
- حسینیراد، عبدالمجید؛ پرهیزگاری، ماری؛ پریشانزاده، پیام و کرباسی ،کلود. (1384). شاهکارهای نگارگری ایران. تهران: انتشارات موزه هنرهای معاصر ایران.
- دوبوکور، مونیک. (1387). رمزهای زنده جان (ترجمه جلال ستاری). تهران: نشر مرکز.
- دهخدا، علی اکبر. (1342). لغت نامه. تهران: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور.
- دیماند، س. م. (1365). راهنمای صنایع اسلامی. (ترجمه عبدالله فریار). تهران: علمی و فرهنگی.
- شوالیه، ژان و گربران، آلن. (1382). فرهنگ نمادها، اساطیر، رویاها و رسوم (ترجمه سودابه فضایلی و علیرضا سید احمدیان). جلد سوم. تهران: نشر جیحون.
- صالح شوشتری، سمیه و شیرازی، علی اصغر. (1387). تطبیق شکل درختان در طبیعت با اثار نگارگری ایران. فصلنامه نگره، 3(7)، 5-15
- فربود، فریناز و طاووسی، محمود. (1381). بررسی تطبیقی مفهوم نمادین درخت در ایران(با تأکید بر برخی متون ادبی و عرفانی ایران باستان و اسلامی). دو فصلنامه مدرس هنر، 1(2)، 54 – 43.
- فردوسی، ابوالقاسم. (1368). شاهنامه. چاپ 23، تهران: انتشارات آگاه.
- قاسمیه، سارا؛ بمانیان، محمدرضا و ناصحی، ابوذر. (1395). بررسی زبان مشترک باغ و نگارگری ایرانی با تأکید بر نقش نمادین درخت سرو. دو فصلنامه پژوهش هنر، 6(11)، 75-85.
- قلیزاده، خسرو. (1388). فرهنگ اساطیر ایرانی (بر پایه متون پهلوی). تهران: نشر پارسه.
- کنبی، شیلا. (1389). نگارگری ایرانی (مترجم مهناز شایسته فر). تهران: انتشارات موسسه مطالعات هنر اسلامی.
- کوپر، جی.سی. (1379). فرهنگ مصور نمادهای سنتی (ترجمة ملیحه کرباسیان). تهران: فرشاد.
- کیوانی، شادان. (1382). تحول منظره در نگارگری ایران. کتاب ماه هنر، 6(63-64)، 102-107.
- گرابر، اولگ. (1390). مروری بر نگارگری ایرانی (ترجمه مهرداد وحدتی دانشمند). تهران: ترجمه و نشر آثار هنری متن.
- لیمن، اولیور. (1391). درآمدی بر زیباشناسی اسلامی (ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی). تهران: نشر ماهی.
- مقبلی، آناهیتا و پیامنی، بهناز. (1395). تحلیل نشانهشناختی سبک سه نگارۀ شاهنامۀ فردوسی با عنوان «کشتن بهرام گور، اژدها را». پژوهشنامه ادب حماسی (فرهنگ و ادب سابق)، 12(21)، 201-228.
- معطر، گلرخ. (1387). نقش اساطیری درخت در نگارگری باغ ایرانی (پایان نامه کارشناسی ارشد). دانشگاه سوره تهران، ایران.
- ملکی، توکا. (1387). سیری در نگارگری ایران. کتاب ماه هنر، (126)، 72- 78.
- نجفی، مریم و افشاری، مرتضی. (1390). ویژگیهای بصری درختان در نگارگری ایران. کتاب ماه هنر، (162)، 82-85.
- نصر، طاهره. (1389). تجلی حکمت در باغ ایرانی. تهران: نشر چشمه.
- نظامی گنجوی، الیاس بن یوسف. (1394). خمسه. چاپ سوم، تهران: ققنوس.
- وزیری، علینقی. (1340). تاریخ هنرهای مصور. تهران: چاپخانه دانشگاه.
- یونگ، کارل گوستاو. (1378). انسان و سمبولهایش (ترجمه محمود سلطانیه). تهران: جامی.
www. ommons.wikimedia.org.-
www. sites.asiasociety.org. -
-www royalasiaticcollections.org.
-www. digital.bodleian.ox.ac.uk.