نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آتش بررسی و تحلیل نمادشناسانه نقش آتش در ایران پیش از اسلام با تأکید بر آثار دوره ماد و هخامنشی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 24-38]
  • آثار نقاشی مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]
  • آجر بررسی تناسب موجود در تزیینات معقلی مدرسة «غیاثیۀ خرگرد» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 71-85]
  • آرایه‌های تزیینی آرایه‌های تزیینی معماری خانه‌های «محتشم» و «صالحی» شیراز؛ یادگارهایی از دوران زند و قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 1-28]
  • آرایه‌های نقاشی واکاوی لایۀ معنایی در نقوش گیاهی و جانوری آرایه‌های نقاشی بنای «نارنجستان قوام» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 14-29]
  • آزاده اخلاقی بازخوانی نظریۀ وانمودگی بودریار در عکس‌های آزاده اخلاقی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 84-95]
  • آل‌بویه فرم حروف در کتیبه‌های سنگی «بنی‌حسنویه» (۳۳۰ ـ ۴۰۵ ه.ق) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 76-96]
  • آنیش کاپور فرم و معنا در داستان «مراء کردن رومیان و چینیان در علم نقاشی» مولانا در مقایسه با اثر «آینۀ آسمان» آنیش کاپور [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 59-70]
  • آیکونوگرافی واکاوی لایۀ معنایی در نقوش گیاهی و جانوری آرایه‌های نقاشی بنای «نارنجستان قوام» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 14-29]

ا

  • اخلاق گونه‌شناسی رویکرد ارزش‌محور در طراحی مصنوعات (نمونۀ موردی طراحی مفهومی با رویکرد اقتصادی، احساسی و اخلاق‌گرا) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 60-75]
  • ایران پیش از اسلام بررسی و تحلیل نمادشناسانه نقش آتش در ایران پیش از اسلام با تأکید بر آثار دوره ماد و هخامنشی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 24-38]
  • ایران درودی مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]
  • ایرانی تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]

ب

  • بسامد رنگ تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]
  • بنای نارنجستان قوام واکاوی لایۀ معنایی در نقوش گیاهی و جانوری آرایه‌های نقاشی بنای «نارنجستان قوام» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 14-29]
  • بنی‌حسنویه فرم حروف در کتیبه‌های سنگی «بنی‌حسنویه» (۳۳۰ ـ ۴۰۵ ه.ق) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 76-96]

پ

  • پوستر تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]
  • پیکرنگاری درباری بازشناسی هنر نقاشی پیکرنگاری درباری از مظفرالدین شاه در دورۀ انتهایی قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 97-115]

ت

  • تبلیغات بغداد مقایسه شیوه‌ تبلیغات تجاری در تهران و بغداد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 1-13]
  • تبلیغات تجاری مقایسه شیوه‌ تبلیغات تجاری در تهران و بغداد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 1-13]
  • تبلیغات تهران مقایسه شیوه‌ تبلیغات تجاری در تهران و بغداد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 1-13]
  • تزیینات تیموری بررسی تناسب موجود در تزیینات معقلی مدرسة «غیاثیۀ خرگرد» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 71-85]
  • تعلیق شیوه‌های مرسوم شکسته‌نویسی در دوره قاجار [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 81-94]
  • تناسب بررسی تناسب موجود در تزیینات معقلی مدرسة «غیاثیۀ خرگرد» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 71-85]

ج

  • جامه فتح بازشناسی کتیبه‌ها و تزیینات جامه‌های فتح صفوی محفوظ در موزه‌های ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 28-47]
  • جایگشت سوژ-ابژه مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]

خ

  • خانۀ صالحی آرایه‌های تزیینی معماری خانه‌های «محتشم» و «صالحی» شیراز؛ یادگارهایی از دوران زند و قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 1-28]
  • خانۀ محتشم آرایه‌های تزیینی معماری خانه‌های «محتشم» و «صالحی» شیراز؛ یادگارهایی از دوران زند و قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 1-28]
  • خط فرم حروف در کتیبه‌های سنگی «بنی‌حسنویه» (۳۳۰ ـ ۴۰۵ ه.ق) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 76-96]
  • خط معقلی بررسی تناسب موجود در تزیینات معقلی مدرسة «غیاثیۀ خرگرد» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 71-85]
  • خوشنویسی شیوه‌های مرسوم شکسته‌نویسی در دوره قاجار [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 81-94]
  • خوشنویسی سنتی جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشی‌خط (بر پایه گرایش به سویه‌های هنر سنتی و مدرن) [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 53-66]

د

  • داراب‌نامه نشانه‌شناسی تصویری شاهزادۀ ایرانی در نگاره‎‌‌های هندی «داراب‌نامه» (نسخه کتابخانۀ بریتانیا) [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 46-58]
  • داستان‌های پیامبران بازتاب اشعار مثنوی معنوی مربوط به داستان‌های پیامبران در نگاره‌های دوره صفوی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 67-83]
  • دوره قاجار شیوه‌های مرسوم شکسته‌نویسی در دوره قاجار [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 81-94]

ر

  • رسانه نقاشی ایرانی، رسانه چندمنظوره حکومتی (مورد مطالعه: نگاره باغی دوره صفویه) [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 66-80]
  • رنگ تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]
  • رنگ تحلیل عناصر ساختاری و زیباشناختی قالی‌‌های ساروق مجموعه کِلرمونت [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 1-23]
  • ریخت حروف شیوه‌های مرسوم شکسته‌نویسی در دوره قاجار [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 81-94]

ژ

  • ژان بودریار بازخوانی نظریۀ وانمودگی بودریار در عکس‌های آزاده اخلاقی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 84-95]
  • ژانر بررسی مناسبات مفاهیم سبک‌شناسی و تعیین جایگاه آن‌ها در هنرهای تجسمی [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 1-15]

س

  • ساروق تحلیل عناصر ساختاری و زیباشناختی قالی‌‌های ساروق مجموعه کِلرمونت [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 1-23]
  • سبک بررسی مناسبات مفاهیم سبک‌شناسی و تعیین جایگاه آن‌ها در هنرهای تجسمی [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 1-15]
  • سبک‌شناسی بررسی مناسبات مفاهیم سبک‌شناسی و تعیین جایگاه آن‌ها در هنرهای تجسمی [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 1-15]
  • سقاخانه جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشی‌خط (بر پایه گرایش به سویه‌های هنر سنتی و مدرن) [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 53-66]

ش

  • شاهزاده ایرانی نشانه‌شناسی تصویری شاهزادۀ ایرانی در نگاره‎‌‌های هندی «داراب‌نامه» (نسخه کتابخانۀ بریتانیا) [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 46-58]
  • شکسته‌نستعلیق شیوه‌های مرسوم شکسته‌نویسی در دوره قاجار [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 81-94]
  • شیراز آرایه‌های تزیینی معماری خانه‌های «محتشم» و «صالحی» شیراز؛ یادگارهایی از دوران زند و قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 1-28]

ط

  • طراحی احساس‌گرا گونه‌شناسی رویکرد ارزش‌محور در طراحی مصنوعات (نمونۀ موردی طراحی مفهومی با رویکرد اقتصادی، احساسی و اخلاق‌گرا) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 60-75]
  • طراحی ارزش‌محور گونه‌شناسی رویکرد ارزش‌محور در طراحی مصنوعات (نمونۀ موردی طراحی مفهومی با رویکرد اقتصادی، احساسی و اخلاق‌گرا) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 60-75]
  • طراحی تعاملی گونه‌شناسی رویکرد ارزش‌محور در طراحی مصنوعات (نمونۀ موردی طراحی مفهومی با رویکرد اقتصادی، احساسی و اخلاق‌گرا) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 60-75]
  • طراحی صنعتی گونه‌شناسی رویکرد ارزش‌محور در طراحی مصنوعات (نمونۀ موردی طراحی مفهومی با رویکرد اقتصادی، احساسی و اخلاق‌گرا) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 60-75]
  • طرح‌بندی لوزی تحلیل طرح «بندی لوزی» به‌عنوان الگوی رایج در قالی عصر زندیه [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 29-47]
  • طرح و نقش تحلیل عناصر ساختاری و زیباشناختی قالی‌‌های ساروق مجموعه کِلرمونت [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 1-23]

ع

  • عرفان فرم و معنا در داستان «مراء کردن رومیان و چینیان در علم نقاشی» مولانا در مقایسه با اثر «آینۀ آسمان» آنیش کاپور [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 59-70]
  • عصر زندیه تحلیل طرح «بندی لوزی» به‌عنوان الگوی رایج در قالی عصر زندیه [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 29-47]
  • عکاسی استیجد بازخوانی نظریۀ وانمودگی بودریار در عکس‌های آزاده اخلاقی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 84-95]

ف

  • فالنامه گلکنده خلیلی بازتاب مذهب، تاریخ، سیاست و فرهنگ ایرانی در فالنامه قطب‌شاهیان دکن [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 39-52]
  • فالنامه‌نگاری بازتاب مذهب، تاریخ، سیاست و فرهنگ ایرانی در فالنامه قطب‌شاهیان دکن [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 39-52]
  • فرم حروف فرم حروف در کتیبه‌های سنگی «بنی‌حسنویه» (۳۳۰ ـ ۴۰۵ ه.ق) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 76-96]
  • فرهنگ نقاشی ایرانی، رسانه چندمنظوره حکومتی (مورد مطالعه: نگاره باغی دوره صفویه) [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 66-80]
  • فرهنگ ایرانی بازتاب مذهب، تاریخ، سیاست و فرهنگ ایرانی در فالنامه قطب‌شاهیان دکن [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 39-52]

ق

  • قاجار بازشناسی هنر نقاشی پیکرنگاری درباری از مظفرالدین شاه در دورۀ انتهایی قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 97-115]
  • قالی تحلیل عناصر ساختاری و زیباشناختی قالی‌‌های ساروق مجموعه کِلرمونت [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 1-23]
  • قالی تحلیل طرح «بندی لوزی» به‌عنوان الگوی رایج در قالی عصر زندیه [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 29-47]
  • قالیچه‌‌های محرابی تحلیل معنا در قالیچه‌‌های محرابی صفوی با تأکید بر آرای میکه بال [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 16-27]
  • قدرت نقاشی ایرانی، رسانه چندمنظوره حکومتی (مورد مطالعه: نگاره باغی دوره صفویه) [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 66-80]
  • قطب شاهیان بازتاب مذهب، تاریخ، سیاست و فرهنگ ایرانی در فالنامه قطب‌شاهیان دکن [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 39-52]

ک

  • کتیبه بازشناسی کتیبه‌ها و تزیینات جامه‌های فتح صفوی محفوظ در موزه‌های ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 28-47]
  • کتیبۀ سنگی فرم حروف در کتیبه‌های سنگی «بنی‌حسنویه» (۳۳۰ ـ ۴۰۵ ه.ق) [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 76-96]

گ

  • گرافیک تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]

م

  • ماد بررسی و تحلیل نمادشناسانه نقش آتش در ایران پیش از اسلام با تأکید بر آثار دوره ماد و هخامنشی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 24-38]
  • مثنوی معنوی بازتاب اشعار مثنوی معنوی مربوط به داستان‌های پیامبران در نگاره‌های دوره صفوی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 67-83]
  • مجموعۀ محمود شاه سلطان بُندرآباد یزد مطالعۀ تحلیلی نقوش تزیینی منبر مسجد مجموعۀ‌ «سلطان محمود شاه بُندرآباد» یزد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 30-45]
  • مدرسه غیاثیه خرگرد بررسی تناسب موجود در تزیینات معقلی مدرسة «غیاثیۀ خرگرد» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 71-85]
  • مسجد جامع مطالعۀ تحلیلی نقوش تزیینی منبر مسجد مجموعۀ‌ «سلطان محمود شاه بُندرآباد» یزد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 30-45]
  • مظفرالدین شاه بازشناسی هنر نقاشی پیکرنگاری درباری از مظفرالدین شاه در دورۀ انتهایی قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 97-115]
  • معماری زند و قاجار آرایه‌های تزیینی معماری خانه‌های «محتشم» و «صالحی» شیراز؛ یادگارهایی از دوران زند و قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 1-28]
  • معنا فرم و معنا در داستان «مراء کردن رومیان و چینیان در علم نقاشی» مولانا در مقایسه با اثر «آینۀ آسمان» آنیش کاپور [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 59-70]
  • مفهوم قدرت مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]
  • مکتب بررسی مناسبات مفاهیم سبک‌شناسی و تعیین جایگاه آن‌ها در هنرهای تجسمی [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 1-15]
  • ملی تحلیل بسامدی رنگ ایران در پوسترهای گرافیک با موضوع ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 48-65]
  • منبر مطالعۀ تحلیلی نقوش تزیینی منبر مسجد مجموعۀ‌ «سلطان محمود شاه بُندرآباد» یزد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 30-45]
  • مولانا فرم و معنا در داستان «مراء کردن رومیان و چینیان در علم نقاشی» مولانا در مقایسه با اثر «آینۀ آسمان» آنیش کاپور [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 59-70]
  • میکه بال تحلیل معنا در قالیچه‌‌های محرابی صفوی با تأکید بر آرای میکه بال [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 16-27]

ن

  • ناف تصویر تحلیل معنا در قالیچه‌‌های محرابی صفوی با تأکید بر آرای میکه بال [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 16-27]
  • نشانه‌شناسی مقایسه شیوه‌ تبلیغات تجاری در تهران و بغداد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 1-13]
  • نشانه‌شناسی تصویری نشانه‌شناسی تصویری شاهزادۀ ایرانی در نگاره‎‌‌های هندی «داراب‌نامه» (نسخه کتابخانۀ بریتانیا) [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 46-58]
  • نقاشی فرم و معنا در داستان «مراء کردن رومیان و چینیان در علم نقاشی» مولانا در مقایسه با اثر «آینۀ آسمان» آنیش کاپور [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 59-70]
  • نقاشی بازشناسی هنر نقاشی پیکرنگاری درباری از مظفرالدین شاه در دورۀ انتهایی قاجار [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 97-115]
  • نقاشی‌‌خط جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشی‌خط (بر پایه گرایش به سویه‌های هنر سنتی و مدرن) [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 53-66]
  • نقاشی صفوی نقاشی ایرانی، رسانه چندمنظوره حکومتی (مورد مطالعه: نگاره باغی دوره صفویه) [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 66-80]
  • نقش بازشناسی کتیبه‌ها و تزیینات جامه‌های فتح صفوی محفوظ در موزه‌های ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 28-47]
  • نقوش تزیینی مطالعۀ تحلیلی نقوش تزیینی منبر مسجد مجموعۀ‌ «سلطان محمود شاه بُندرآباد» یزد [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 30-45]
  • نقوش جانوری واکاوی لایۀ معنایی در نقوش گیاهی و جانوری آرایه‌های نقاشی بنای «نارنجستان قوام» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 14-29]
  • نقوش گیاهی واکاوی لایۀ معنایی در نقوش گیاهی و جانوری آرایه‌های نقاشی بنای «نارنجستان قوام» [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 14-29]
  • نگارگری صفوی بازتاب اشعار مثنوی معنوی مربوط به داستان‌های پیامبران در نگاره‌های دوره صفوی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 67-83]
  • نگارگری هندی نشانه‌شناسی تصویری شاهزادۀ ایرانی در نگاره‎‌‌های هندی «داراب‌نامه» (نسخه کتابخانۀ بریتانیا) [دوره 11، شماره 29، 1401، صفحه 46-58]
  • نگاره‌های باغی نقاشی ایرانی، رسانه چندمنظوره حکومتی (مورد مطالعه: نگاره باغی دوره صفویه) [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 66-80]
  • نمادشناسانه بررسی و تحلیل نمادشناسانه نقش آتش در ایران پیش از اسلام با تأکید بر آثار دوره ماد و هخامنشی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 24-38]
  • نمایش‌نامه مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]
  • نیمۀ دوم قرن دوازدهم هجری تحلیل طرح «بندی لوزی» به‌عنوان الگوی رایج در قالی عصر زندیه [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 29-47]

و

  • وانمودگی بازخوانی نظریۀ وانمودگی بودریار در عکس‌های آزاده اخلاقی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 84-95]

ه

  • هاینر مولر مقایسۀ مفهوم قدرت در آثار نقاشی ایران درودی و نمایش‌نامه‌های هاینر مولر [دوره 11، شماره 30، 1401، صفحه 48-59]
  • هخامنشی بررسی و تحلیل نمادشناسانه نقش آتش در ایران پیش از اسلام با تأکید بر آثار دوره ماد و هخامنشی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 24-38]
  • هنر اسلامی بازتاب اشعار مثنوی معنوی مربوط به داستان‌های پیامبران در نگاره‌های دوره صفوی [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 67-83]
  • هنر سکولار جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشی‌خط (بر پایه گرایش به سویه‌های هنر سنتی و مدرن) [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 53-66]
  • هنر شیعی بازتاب مذهب، تاریخ، سیاست و فرهنگ ایرانی در فالنامه قطب‌شاهیان دکن [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 39-52]
  • هنر صفوی بازشناسی کتیبه‌ها و تزیینات جامه‌های فتح صفوی محفوظ در موزه‌های ایران [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 28-47]
  • هنر نوگرا جستاری در جنبش هنر نوگرای ایران در نقاشی‌خط (بر پایه گرایش به سویه‌های هنر سنتی و مدرن) [دوره 11، شماره 28، 1401، صفحه 53-66]
  • هنرهای تجسمی بررسی مناسبات مفاهیم سبک‌شناسی و تعیین جایگاه آن‌ها در هنرهای تجسمی [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 1-15]
  • هنرهای سنتی تحلیل معنا در قالیچه‌‌های محرابی صفوی با تأکید بر آرای میکه بال [دوره 11، شماره 27، 1401، صفحه 16-27]