نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آشنایی‌زدایی جستاری درباره آشنایی‌زدایی در سنت خوشنویسی ایران (مطالعه موردی آثار سیاه مشق میرزا غلامرضا اصفهانی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 67-76]
  • آل‌اینجو پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • آناندا کوماراسوامی ساختار اندیشه در نقاشی خیالی‌نگاری بر مبنای مفهوم هنر سنتی [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 16-25]
  • آویزبافته بررسی نقوش آویز بافته‌های طلسمی و تعویذی در سیستان و بلوچستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 55-72]

ا

  • اپلیکیشن‌ آموزشی مقایسه ویژگی‌های بصری در اپلیکیشن‌های ایرانی و غیرایرانی بر اساس ادراک بصری کودکان ۶ و ۷ سال [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 16-31]
  • احمد غزالی مطالعه تقابل عاشق مبتدی و عاشق منتهی در تمثیل آشنا شدن سلیم بغدادی با مجنون از خمسه نظامی و نگاره نسخه مصور ۸۳۵ هجری قمری [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 31-45]
  • ادراک بصری مقایسه ویژگی‌های بصری در اپلیکیشن‌های ایرانی و غیرایرانی بر اساس ادراک بصری کودکان ۶ و ۷ سال [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 16-31]
  • اروینگ گافمن مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت‌گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 1-15]
  • اصفهان بازشناخت دیوارنگاره‌های لایه‌چینی کاخ‌های صفوی اصفهان و بازآفرینی آن برای کاربردهای جدیدتر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 60-74]
  • اندازه جایگاه رنگ و نقش در ارزیابی دست‌بافته‌ها [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 67-81]
  • ایران نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]

ب

  • بازنمایی نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]
  • بازنمایی تصویر تطبیق بازنمایی تصویر زن در نقاشی معاصر افغانستان و تاجیکستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 26-39]
  • بافت جایگاه رنگ و نقش در ارزیابی دست‌بافته‌ها [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 67-81]
  • بافت فرهنگی-اجتماعی تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]
  • باور بررسی نقوش آویز بافته‌های طلسمی و تعویذی در سیستان و بلوچستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 55-72]
  • بقعه چهارپادشاه مطالعه تزئینات «درِ چوبی» بقعه چهارپادشاهان لاهیجان موجود در موزه ملی ایران [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 46-59]
  • بهرام گور در هفت‌گنبد مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت‌گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 1-15]
  • بینامتنیت تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]

پ

  • پاپوش مطالعه نقش پاپوش‌ها و نمادهای اصلی آن در اقوام زعفرانلو و شادلو ایل کرمانج خراسان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 1-15]
  • پارچه تحلیل دیداری(بصری) نقوش آثار سفالی تَل باکون و استفاده از آن‌ها در طراحی پارچه [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 75-94]
  • پوستر تایپوگرافی تحول پوسترهای تایپوگرافی دهه هشتاد شمسی از دیدگاه تغییرات فرهنگی روبرت وسنو [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 32-52]
  • پیکرنگاری درباری نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]

ت

  • تحلیل استنادی تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه علمی پیکره [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 82-90]
  • تحلیل محتوایی تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه علمی پیکره [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 82-90]
  • تصویرگری پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • تغییرات فرهنگی تحول پوسترهای تایپوگرافی دهه هشتاد شمسی از دیدگاه تغییرات فرهنگی روبرت وسنو [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 32-52]
  • تل باکون تحلیل دیداری(بصری) نقوش آثار سفالی تَل باکون و استفاده از آن‌ها در طراحی پارچه [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 75-94]
  • تنعم نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]

خ

  • خردورزی ساختار اندیشه در نقاشی خیالی‌نگاری بر مبنای مفهوم هنر سنتی [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 16-25]
  • خمسه نظامی مطالعه تقابل عاشق مبتدی و عاشق منتهی در تمثیل آشنا شدن سلیم بغدادی با مجنون از خمسه نظامی و نگاره نسخه مصور ۸۳۵ هجری قمری [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 31-45]
  • خوانش تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]
  • خوشنویسی سنتی جستاری درباره آشنایی‌زدایی در سنت خوشنویسی ایران (مطالعه موردی آثار سیاه مشق میرزا غلامرضا اصفهانی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 67-76]

د

  • در چوبی لاهیجان مطالعه تزئینات «درِ چوبی» بقعه چهارپادشاهان لاهیجان موجود در موزه ملی ایران [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 46-59]
  • دهه هشتاد تحول پوسترهای تایپوگرافی دهه هشتاد شمسی از دیدگاه تغییرات فرهنگی روبرت وسنو [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 32-52]

ر

  • رنگ جایگاه رنگ و نقش در ارزیابی دست‌بافته‌ها [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 67-81]

ز

  • زعفرانلو مطالعه نقش پاپوش‌ها و نمادهای اصلی آن در اقوام زعفرانلو و شادلو ایل کرمانج خراسان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 1-15]
  • زن تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]
  • زیگموند فروید جایگاه انسان در نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم و هیرونیموس بوش از دیدگاه فروید [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 1-11]

س

  • ساختار مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]
  • ساختار اندیشه ساختار اندیشه در نقاشی خیالی‌نگاری بر مبنای مفهوم هنر سنتی [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 16-25]
  • سفال تحلیل دیداری(بصری) نقوش آثار سفالی تَل باکون و استفاده از آن‌ها در طراحی پارچه [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 75-94]
  • سمک عیار پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • سیاه مشق جستاری درباره آشنایی‌زدایی در سنت خوشنویسی ایران (مطالعه موردی آثار سیاه مشق میرزا غلامرضا اصفهانی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 67-76]
  • سیستان و بلوچستان بررسی نقوش آویز بافته‌های طلسمی و تعویذی در سیستان و بلوچستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 55-72]

ش

  • شادلو مطالعه نقش پاپوش‌ها و نمادهای اصلی آن در اقوام زعفرانلو و شادلو ایل کرمانج خراسان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 1-15]
  • شاهنامۀ ۷۳۳ پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • شکار مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]
  • شهرستان سرچهان مطالعه ویژگی‌های طرح و نقش، رنگ و بافت قالی‌های عشایر عرب خمسه اسکان‌ یافته در روستاهای شهرستان سرچهان (مطالعه موردی: طایفه غنی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 15-33]

ص

  • صفوی بازشناخت دیوارنگاره‌های لایه‌چینی کاخ‌های صفوی اصفهان و بازآفرینی آن برای کاربردهای جدیدتر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 60-74]

ض

  • ضامن آهو مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]

ط

  • طراحی تحلیل دیداری(بصری) نقوش آثار سفالی تَل باکون و استفاده از آن‌ها در طراحی پارچه [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 75-94]
  • طراحی گرافیک تحول پوسترهای تایپوگرافی دهه هشتاد شمسی از دیدگاه تغییرات فرهنگی روبرت وسنو [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 32-52]
  • طرح و نقش جایگاه رنگ و نقش در ارزیابی دست‌بافته‌ها [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 67-81]
  • طلسم و تعویذ بررسی نقوش آویز بافته‌های طلسمی و تعویذی در سیستان و بلوچستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 55-72]

ع

  • عرب خمسه مطالعه ویژگی‌های طرح و نقش، رنگ و بافت قالی‌های عشایر عرب خمسه اسکان‌ یافته در روستاهای شهرستان سرچهان (مطالعه موردی: طایفه غنی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 15-33]
  • عرب غنی مطالعه ویژگی‌های طرح و نقش، رنگ و بافت قالی‌های عشایر عرب خمسه اسکان‌ یافته در روستاهای شهرستان سرچهان (مطالعه موردی: طایفه غنی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 15-33]
  • عشایر مطالعه ویژگی‌های طرح و نقش، رنگ و بافت قالی‌های عشایر عرب خمسه اسکان‌ یافته در روستاهای شهرستان سرچهان (مطالعه موردی: طایفه غنی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 15-33]
  • عشایر کرمانج مطالعه نقش پاپوش‌ها و نمادهای اصلی آن در اقوام زعفرانلو و شادلو ایل کرمانج خراسان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 1-15]
  • عشق الهی مطالعه تقابل عاشق مبتدی و عاشق منتهی در تمثیل آشنا شدن سلیم بغدادی با مجنون از خمسه نظامی و نگاره نسخه مصور ۸۳۵ هجری قمری [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 31-45]
  • عکاسی معاصر ایران بررسی مفهوم نامکانی در عکاسی ایران با نگاهی به آثار محمد غزالی و مهران مهاجر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 12-30]
  • عناصر بصری مقایسه ویژگی‌های بصری در اپلیکیشن‌های ایرانی و غیرایرانی بر اساس ادراک بصری کودکان ۶ و ۷ سال [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 16-31]

غ

  • غریزه مرگ و زندگی جایگاه انسان در نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم و هیرونیموس بوش از دیدگاه فروید [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 1-11]

ف

  • فرم‌گرایی جستاری درباره آشنایی‌زدایی در سنت خوشنویسی ایران (مطالعه موردی آثار سیاه مشق میرزا غلامرضا اصفهانی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 67-76]
  • فصلنامه پیکره تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه علمی پیکره [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 82-90]

ق

  • قاجار مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]
  • قاجار مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت‌گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 1-15]
  • قالی مطالعه ویژگی‌های طرح و نقش، رنگ و بافت قالی‌های عشایر عرب خمسه اسکان‌ یافته در روستاهای شهرستان سرچهان (مطالعه موردی: طایفه غنی) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 15-33]
  • قالی تصویری مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت‌گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 1-15]
  • قدرت مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]

ک

  • کتیبه نگاری مطالعه تزئینات «درِ چوبی» بقعه چهارپادشاهان لاهیجان موجود در موزه ملی ایران [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 46-59]
  • کتیبه‌های نستعلیق نقش مضامین مذهبی در کتیبه‌های نستعلیق بناهای دوره صفوی [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 1-14]
  • کمال‌الملک نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]
  • کودکان مقایسه ویژگی‌های بصری در اپلیکیشن‌های ایرانی و غیرایرانی بر اساس ادراک بصری کودکان ۶ و ۷ سال [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 16-31]
  • کیاییان مطالعه تزئینات «درِ چوبی» بقعه چهارپادشاهان لاهیجان موجود در موزه ملی ایران [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 46-59]
  • کیفیات بصری مقایسه ویژگی‌های بصری در اپلیکیشن‌های ایرانی و غیرایرانی بر اساس ادراک بصری کودکان ۶ و ۷ سال [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 16-31]

گ

  • گروتسک جایگاه انسان در نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم و هیرونیموس بوش از دیدگاه فروید [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 1-11]

ل

  • لایه‌چینی بازشناخت دیوارنگاره‌های لایه‌چینی کاخ‌های صفوی اصفهان و بازآفرینی آن برای کاربردهای جدیدتر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 60-74]
  • لیلی و مجنون مطالعه تقابل عاشق مبتدی و عاشق منتهی در تمثیل آشنا شدن سلیم بغدادی با مجنون از خمسه نظامی و نگاره نسخه مصور ۸۳۵ هجری قمری [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 31-45]

م

  • مارک اوژه بررسی مفهوم نامکانی در عکاسی ایران با نگاهی به آثار محمد غزالی و مهران مهاجر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 12-30]
  • محمدحسن افشار مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]
  • محمد سیاه‌قلم جایگاه انسان در نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم و هیرونیموس بوش از دیدگاه فروید [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 1-11]
  • محمد غزالی بررسی مفهوم نامکانی در عکاسی ایران با نگاهی به آثار محمد غزالی و مهران مهاجر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 12-30]
  • مضامین مذهبی نقش مضامین مذهبی در کتیبه‌های نستعلیق بناهای دوره صفوی [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 1-14]
  • معماری صفوی نقش مضامین مذهبی در کتیبه‌های نستعلیق بناهای دوره صفوی [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 1-14]
  • معیارهای ارزیابی جایگاه رنگ و نقش در ارزیابی دست‌بافته‌ها [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 67-81]
  • مفهوم مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]
  • مقاله‌ها تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه علمی پیکره [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 82-90]
  • مکتب اصفهان نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]
  • مکتب شیراز پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • مکنت نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]
  • مهران مهاجر بررسی مفهوم نامکانی در عکاسی ایران با نگاهی به آثار محمد غزالی و مهران مهاجر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 12-30]
  • میدان مشق مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]

ن

  • ناصرالدین‌شاه مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]
  • نامکان بررسی مفهوم نامکانی در عکاسی ایران با نگاهی به آثار محمد غزالی و مهران مهاجر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 12-30]
  • نشانة تصویری نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]
  • نظریه نمایشی مطالعه تطبیقی نقش زن در دو قالی تصویری بهرام گور در هفت‌گنبد از منظر نظریه نمایشی اروینگ گافمن [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 1-15]
  • نقاشی مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]
  • نقاشی نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]
  • نقاشی ایرانی مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی‌های برگرفته از قصۀ ضامن آهو [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 40-54]
  • نقاشی خیالی‌نگاری ساختار اندیشه در نقاشی خیالی‌نگاری بر مبنای مفهوم هنر سنتی [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 16-25]
  • نقاشی‌دیواری بازشناخت دیوارنگاره‌های لایه‌چینی کاخ‌های صفوی اصفهان و بازآفرینی آن برای کاربردهای جدیدتر [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 60-74]
  • نقاشی زند نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]
  • نقاشی قاجار نشانه‌های تصویری تنعم در تک ‌پیکر نگاری‌های درباری زنانة عصر زند و قاجار در قیاس با نگارگری مکتب اصفهان [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 34-49]
  • نقاشی معاصر نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]
  • نقاشی معاصر افغانستان تطبیق بازنمایی تصویر زن در نقاشی معاصر افغانستان و تاجیکستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 26-39]
  • نقاشی معاصر تاجیکستان تطبیق بازنمایی تصویر زن در نقاشی معاصر افغانستان و تاجیکستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 26-39]
  • نقاشی نظامی مطالعه تحلیلی نقاشی نظامی میدان مشق اثر محمدحسن افشار در دوره قاجار [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 73-91]
  • نقش تحلیل دیداری(بصری) نقوش آثار سفالی تَل باکون و استفاده از آن‌ها در طراحی پارچه [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 75-94]
  • نقش بررسی نقوش آویز بافته‌های طلسمی و تعویذی در سیستان و بلوچستان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 55-72]
  • نقوش و نماد‌ مطالعه نقش پاپوش‌ها و نمادهای اصلی آن در اقوام زعفرانلو و شادلو ایل کرمانج خراسان [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 1-15]
  • نگارگر تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]
  • نگارگری ایران پیکرنگاری درمکتب نگارگری آل‌اینجو در سدۀ هشتم (نمونه‌های موردمطالعه: نگاره‌های نسخ خطی شاهنامه ۷۳۳ق و سمک عیار) [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 77-92]
  • نگارگری ایرانی مطالعه تقابل عاشق مبتدی و عاشق منتهی در تمثیل آشنا شدن سلیم بغدادی با مجنون از خمسه نظامی و نگاره نسخه مصور ۸۳۵ هجری قمری [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 31-45]
  • نگاره تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]

و

  • ورقه و گلشاه تأثیر اصالت ایرانی-تورانی نگارگر درنمایش جایگاه اجتماعی زن نگاره‌های خواستگاری نسخه مصور ورقه و گلشاه [دوره 10، شماره 25، 1400، صفحه 50-66]
  • ولفلین نسبت وجوه بازنمایانۀ سبک کمال‌الملک با نقاشی دهه ۸۰ و۹۰ ایران بر اساس نظام سبکی ولفلین [دوره 10، شماره 26، 1400، صفحه 53-66]

ه

  • هنر سنتی ساختار اندیشه در نقاشی خیالی‌نگاری بر مبنای مفهوم هنر سنتی [دوره 10، شماره 24، 1400، صفحه 16-25]
  • هنر شیعی مطالعه تزئینات «درِ چوبی» بقعه چهارپادشاهان لاهیجان موجود در موزه ملی ایران [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 46-59]
  • هیرونیموس بوش جایگاه انسان در نقاشی‌های محمد سیاه‌قلم و هیرونیموس بوش از دیدگاه فروید [دوره 10، شماره 23، 1400، صفحه 1-11]